Kontakt os på: mail@stabyhoun.dk

Avlerdag 2016

Lørdag d. 9. april kl. 10

Sted: Egtved Rideklub, Egtvedvej 14, 6040 Egtved

I Holland holder man årligt to Fokkers dage, en om foråret og en om efteråret, hvor forældredyrene bliver bedømt med deres afkom. Det er dog ikke i Danmark muligt at arrangere to dage med det antal hvalpe, vi opdrætter i Danmark.

Til en avlerdag er det vigtigt, at hundene har en vis alder.

Vi fortsætter fra sidste år med at invitere de kuld der er født 01. maj 2014 til 30.april 2015.

Vi har igen inviteret en Hollands dommer Diana Strigel. Hun er selv Stabyhoun opdrætter og interesserer sig for racen. Godkendt i Holland til at dømme Stabyhouns på udstillinger. Underviser hollandske stabyhoun dommere.

På dagen vil der være danske dommere som deltager for at blive undervist af Diana Strigel.

Begge forældredyr bliver inviteret, men vi ved, at en del tæver er parret i Holland. Disse hanhunde er også inviteret, men det er ikke altid de deltager.

Uanset om begge forældredyrene er repræsenteret, så kan man ved at sammenligne et kuld, som de er som ung-hunde med deres mor og/eller far få en fornemmelse af, hvor vi avlsmæssigt er på vej hen med vores fantastiske race.

I skal til dagen udfylde et sundhedsskema, som I enten får tilsendt efter tilmelding eller udleveret på dagen.

I perioden 1. maj 2014 til 30.april 2015 var der 5 tæver, som fik hvalpe - i alt 48hunde.

Født på følgende datoer i 2014: 1. maj (10 stk) - 22. juni ( 9 stk) - 30. oktober (2 stk)

Født på følgende datoer i 2015: 19. februar (9 stk) - 15. maj (9 stk)

Vi håber, at rigtig mange af jer kan komme til denne fantastiske dag med mulighed for en bedømmelse af jeres unge stabyhoun sammen med kuld søskende og evt forældredyr.

Vi håber, at også tæveejerne vil bakke op om dette arrangement og muligheden for at se og få sit opdræt bedømt samlet.

Det vil koste 50,- kr. pr hvalp at få hvalpen bedømt på avlerdagen, betales på dagen.

Vi skal være i en ridehal – altså indendørs men ikke opvarmet hal så husk passende tøj til lejligheden. Der er toiletforhold.
Hvis der er tilslutning til det vil rideskolens cafeteria blive åbnet, ellers vil det være med medbragt mad og drikkelse. De tilmeldte vil få yderligere information, når der tilmeldes.

Der vil blive udsendt 2 forskellige oplysningssedler med kataloget som sendes på mail. En hvor halvdelen af hundene indbydes til at komme før middag og en til den sidste halvdel, der får mødetid til efter middag - dette for evt. at kunne undgå den lange vente tid, der kan opstå når de mange hunde skal bedømmes.

Kataloget vil sandsynligvis blive opdelt efter det tidspunkt på året kuldet er født, så du har allerede nu en ledetråd om, hvornår din hvalp skal bedømmes alt afhængig af det tilmeldte antal hvalpe og forældredyr.

- Der vil være mulighed for, at man på dagen kan lave ”bagagerumssalg”, hvor der kan sælges/købes/byttes nye eller brugte ting. Så har du allerede nu en ide om at det ville være noget for dig er du velkommen til at rette henvendelse til anette@stabyhoun.dk.

Dette er ikke kun henvendt til dem som har hund/hunde til bedømmelse, men til alle medlemmer, og det er ganske gratis.

Der vil være mulighed for, at udstillerne kan få fif og lidt vejledning i, hvordan man udstiller sin hund. Det er dog altid en god ide, at deltage i ringtræning, inden man skal udstille hunden.

Når I tilmelder jer pr mail, så er det vigtigt, at I tilmelder jer med jeres hunds stambogs-nummer og -navn

I må meget gerne gøre det i ”emne” altså her skrive stambogs-nummeret.

Tilmelding kan ske til bestyrelsen på anette@stabyhoun.dk senest 10. marts 2016.

Mange hilsner

Bestyrelsen i DASK